NRD Начало
Сряда, 17 Септември 2025
Начало Цветни аспекти Емили Мейсън и нейният път към цветове и истина
59
Цветни аспекти

Емили Мейсън и нейният път към цветове и истина

Мейсън е израснала в среда, където е имала възможност да се срещне с водещи фигури като Джон Кейдж (John Cage) и Уилям де Кунинг (Willem de Kooning). Мейсън е известна с това, че работи по нестандартен начин, често започвайки на плоска повърхност и завършвайки на стена, като използва техники като изливане и накланяне на платното. Мейсън е имала близки отношения с Уилям де Кунинг, който я вдъхновява с майсторството си и любовта към Италия и старите майстори.

| 17 Септември 2025, 00:11 ч.
Емили Мейсън и нейният път към цветове и истина
Емили Мейсън и нейният път към цветове и истина
Снимка © DFA

Емили Мейсън (Emily Mason) е една от най-интересните фигури в американското изкуство на 20 век, известна със своята уникална интерпретация на абстрактния експресионизъм. Въпреки че е свързвана с тази движението, тя никога не е желаела да бъде ограничавана от етикети. В началото на 70-те години тя признава, че е била продукт на абстрактния експресионизъм, но с времето развива собствен стил, който съчетава чувствителност и искреност, напомнящи на Марк Ротко.

Мейсън е израснала в среда, където е имала възможност да се срещне с водещи фигури като Джон Кейдж (John Cage) и Уилям де Кунинг (Willem de Kooning). Тя е била част от малка, сплотена общност, която се събирала в клуба на Ню Йорк, където се обсъждали идеи за изкуство и философия. Влиянието на Кейдж, който е проповядвал освобождаване от съзнателните ограничения, оказва дълбоко въздействие върху нея.

Мейсън е известна с това, че работи по нестандартен начин, често започвайки на плоска повърхност и завършвайки на стена, като използва техники като изливане и накланяне на платното. Тя черпи вдъхновение от техниките на Pollock и Frankenthaler, но се отличава с по-деликатен и чувствителен подход към цвета и структурата. В нейното изкуство се усеща и влияние от източната философия, особено от дзен будизма, което я кара да гледа на творчеството като на процес на откриване, а не като на израз на лични емоции.

Мейсън е имала близки отношения с Уилям де Кунинг, който я вдъхновява с майсторството си и любовта към Италия и старите майстори. Тя цени неговия подход към изкуството, който е далеч от буквалното и директното, предпочитайки да работи индиректно и да оставя нещата да се развиват естествено. В същото време, тя е била силно впечатлена от работата на Джоан Митчъл (Joan Mitchell), която я кара да преосмисли собствените си възгледи за експресионизма.

След пътуванията си в Европа, Мейсън се установява в Ню Йорк, където създава някои от най-забележителните си произведения. В началото на 60-те години тя започва да експериментира с осветление и текстура, създавайки произведения като „Равен рай“ (Equal Paradise) и „Тишината е вулканична“ (Stillness is Volcanic). Тези картини демонстрират нейното умение да улавя светлина и да създава чувствена повърхност, която напомня за източната естетика.

Влиянието на източната философия и дзен будизма става все по-видимо в нейното творчество, особено след като тя започва да медитира и да приема принципите на дзен. Въпреки че не е била практикуваща будистка, Мейсън е усвоила някои от неговите идеи, които я насочват към процеса на освобождаване и спонтанност в изкуството. Тя често цитира Джон Кейдж, който също е бил силно повлиян от дзен, като подчертава важността на отпускането и позволяването на нещата да се случват естествено.

Мейсън вярва, че истинското изкуство се ражда, когато художникът се освободи от контрола и позволява на силите извън него да водят процеса. В нейното творчество няма място за претенциозност или его, а вместо това се усеща една естествена хармония и поток. Тя описва себе си като „канал“, през който протичат външни сили, а не като човек, който контролира всяка стъпка.

Тази философия на творчеството я прави една от най-уникалните фигури в съвременното изкуство, която продължава да вдъхновява поколения художници. Мейсън остава в паметта като художник, който търси истината чрез цвета и формата, без да се страхува да се отклони от традиционните пътища.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Гибсън представя бронзови скулптури на животни в Мета, вдъхновени от културните вярвания
Върху фасадата на Музея Метрополитън в Ню Йорк се появиха четири големи бронзови скулптури, които привличат вниманието на минувачите. Те изобразяват елен, койот, катеричка и ястреб ...
Хегуе Ян поема ръководството на KW в труден момент за Берлин
Хегуе Янг (Haegue Yang), известна корейска художничка, бе назначена за председател на управителния съвет на Кунст-Верк Берлин (KUNST-WERKE BERLIN e.V.), който контролира Института ...
Шая Лабъф и Джон Войт се помириха след години разрив
Шая Лабъф (Shia LaBeouf) разказа за разрива си с менторa Джон Войт (Jon Voight), с когото работиха за първи път през 2003 година във филма "Holes", а по-късно се събраха за "Transf ...
Астън Мартин започна да произвежда луксозни бебешки колички в сътрудничество с “egg”
Британската луксозна автомобилна марка Астън Мартин (Aston Martin), известна с висококачествените си спортни коли и с това, че е предпочитаният автомобил на Джеймс Бонд, сега напра ...
Джеймс Камерън трудно пише нов Терминатор заради реалността
Джеймс Камерън (James Cameron) изпитва трудности при създаването на нов филм от поредицата Terminator (Терминатор), защото живеем в епоха, която по негово мнение, вече е научна фан ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Ла Лувър затваря врати и дарява архиви на Бъкингамския музей
Лос Анджелеската галерия Ла Лувър (LA Louver), една от най-старите в града, ще затвори своето пространство във Венеция тази есен и ще се фокусира върху частни сделки и консултации ...
Нов охлюв носи името на Пикасо заради кубистичната си черупка
В света на микроскопичните животни се появи нов вид охлюв, който носи името Anauchen picasso. Този миниатюрен gastropod е кръстен в чест на испанския художник Пабло Пикасо заради у ...
Ню Йорк представя нови изложби с акцент върху Ман Рей и Флора Юхнович
Настъпва новият сезон на изкуството в Ню Йорк, който обещава богати и разнообразни изложби за ценителите. Градът отново е в центъра на културния живот с множество събития, които за ...
Дженифър Пакър и Мари Уот получиха наградите Хайнц за изкуство за 2023 година
Американските художници Дженифър Пакър (Jennifer Packer) и Мари Уот (Marie Watt) бяха обявени за носители на наградите Хайнц за изкуство за тази година. Тази престижна награда, коя ...
Геометрична абстракция и дигитален свят в изложбата на Лиса Корин Дейвис
Пет години след първата си изложба, Лиса Корин Дейвис (Lisa Corinne Davis) отново привлича вниманието към своята работа с новата си експозиция "Силогизъм" (Syllogism) в галерия Mil ...
Тикер в 01:00 ч.
Лос Анджелеската галерия Ла Лувър (LA Louver), една от най-старите в града, ще з ...
Начало Цветни аспекти
59
Цветни аспекти

Емили Мейсън и нейният път към цветове и истина

Мейсън е израснала в среда, където е имала възможност да се срещне с водещи фигури като Джон Кейдж (John Cage) и Уилям де Кунинг (Willem de Kooning). Мейсън е известна с това, че работи по нестандартен начин, често започвайки на плоска повърхност и завършвайки на стена, като използва техники като изливане и накланяне на платното. Мейсън е имала близки отношения с Уилям де Кунинг, който я вдъхновява с майсторството си и любовта към Италия и старите майстори.

| 17 Септември 2025, 00:11 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Емили Мейсън и нейният път към цветове и истина
Емили Мейсън и нейният път към цветове и истина
Снимка © DFA

Емили Мейсън (Emily Mason) е една от най-интересните фигури в американското изкуство на 20 век, известна със своята уникална интерпретация на абстрактния експресионизъм. Въпреки че е свързвана с тази движението, тя никога не е желаела да бъде ограничавана от етикети. В началото на 70-те години тя признава, че е била продукт на абстрактния експресионизъм, но с времето развива собствен стил, който съчетава чувствителност и искреност, напомнящи на Марк Ротко.

Мейсън е израснала в среда, където е имала възможност да се срещне с водещи фигури като Джон Кейдж (John Cage) и Уилям де Кунинг (Willem de Kooning). Тя е била част от малка, сплотена общност, която се събирала в клуба на Ню Йорк, където се обсъждали идеи за изкуство и философия. Влиянието на Кейдж, който е проповядвал освобождаване от съзнателните ограничения, оказва дълбоко въздействие върху нея.

Мейсън е известна с това, че работи по нестандартен начин, често започвайки на плоска повърхност и завършвайки на стена, като използва техники като изливане и накланяне на платното. Тя черпи вдъхновение от техниките на Pollock и Frankenthaler, но се отличава с по-деликатен и чувствителен подход към цвета и структурата. В нейното изкуство се усеща и влияние от източната философия, особено от дзен будизма, което я кара да гледа на творчеството като на процес на откриване, а не като на израз на лични емоции.

Мейсън е имала близки отношения с Уилям де Кунинг, който я вдъхновява с майсторството си и любовта към Италия и старите майстори. Тя цени неговия подход към изкуството, който е далеч от буквалното и директното, предпочитайки да работи индиректно и да оставя нещата да се развиват естествено. В същото време, тя е била силно впечатлена от работата на Джоан Митчъл (Joan Mitchell), която я кара да преосмисли собствените си възгледи за експресионизма.

След пътуванията си в Европа, Мейсън се установява в Ню Йорк, където създава някои от най-забележителните си произведения. В началото на 60-те години тя започва да експериментира с осветление и текстура, създавайки произведения като „Равен рай“ (Equal Paradise) и „Тишината е вулканична“ (Stillness is Volcanic). Тези картини демонстрират нейното умение да улавя светлина и да създава чувствена повърхност, която напомня за източната естетика.

Влиянието на източната философия и дзен будизма става все по-видимо в нейното творчество, особено след като тя започва да медитира и да приема принципите на дзен. Въпреки че не е била практикуваща будистка, Мейсън е усвоила някои от неговите идеи, които я насочват към процеса на освобождаване и спонтанност в изкуството. Тя често цитира Джон Кейдж, който също е бил силно повлиян от дзен, като подчертава важността на отпускането и позволяването на нещата да се случват естествено.

Мейсън вярва, че истинското изкуство се ражда, когато художникът се освободи от контрола и позволява на силите извън него да водят процеса. В нейното творчество няма място за претенциозност или его, а вместо това се усеща една естествена хармония и поток. Тя описва себе си като „канал“, през който протичат външни сили, а не като човек, който контролира всяка стъпка.

Тази философия на творчеството я прави една от най-уникалните фигури в съвременното изкуство, която продължава да вдъхновява поколения художници. Мейсън остава в паметта като художник, който търси истината чрез цвета и формата, без да се страхува да се отклони от традиционните пътища.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Гибсън представя бронзови скулптури на животни в Мета, вдъхновени от културните вярвания
Хегуе Ян поема ръководството на KW в труден момент за Берлин
Шая Лабъф и Джон Войт се помириха след години разрив
Астън Мартин започна да произвежда луксозни бебешки колички в сътрудничество с “egg”
Джеймс Камерън трудно пише нов Терминатор заради реалността
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Септември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Ла Лувър затваря врати и дарява архиви на Бъкингамския музей
Тонът на времето
Нов охлюв носи името на Пикасо заради кубистичната си черупка
Под прожектора
Ню Йорк представя нови изложби с акцент върху Ман Рей и Флора Юхнович
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.